zaterdag 29 mei 2010

Eetdingen.

Oke, ik heb aan een aantal mensen beloofd om een paar tips op mijn blog te zetten, ook qua eetgewoonten.

Het gaat hierbij vooral om de eiwitten en je suikerspiegel

- Doe je gewicht keer 1,2. Zoveel eiwitten eet ik op een dag. Dit zorgt voor een goede spiergroei en -herstel. Dit aantal moet je verdelen over de dag, het lieft om de 2 รก 2,5 uur een 'eiwitmoment'. Probeer per maaltijd niet meer dan 25 (maximaal 30) eiwitten binnen te krijgen, want dan gaan de eiwitten zich omzetten in vet. Voor je gaat sporten is het goed om een aantal eiwitten binnen te krijgen met een lichte snack. Ik nam zelf een glas melk (ook als ik Zumba ging doen), een licht tussendoortje dat barst van de eiwitten (zo'n tien per glas).

- Zorg dat na het sporten je suikerspiegel weer stijgt. Ikzelf heb altijd enorme trek in zoetigheid na het sporten. Dit kun je voorkomen door de goede suikers binnen te krijgen na het sporten, zodat je suikerspiegel niet teveel daalt. Ik haal bij de lidl van die flesjes pure vruchtensap, daar zit alleen vruchtensuiker in, wat dus de goede suikers zijn.

- Probeer 's ochtends goed te ontbijten, met bijvoorbeeld een bakje yoghurt met muesli en een appel. Daarmee krijg je goed eiwitten en vezels binnen. Hierdoor heb je de hele dag energie en krijg je niet het bovenstaande probleem met je suikerspiegel. Hoe meer eetmomenten je pakt, hoe minder je suikerspiegel daalt en hoe minder trek in zoetigheid je hebt.

En tenslotte, voor mensen die ook willen hardlopen om af te vallen: let niet op de kilo's! Ik ben soms wel eens 1,2 kilo aangekomen maar wel in centimeters afgevallen. Spiermassa is namelijk zwaarder dan vet. Een kilo vet neemt volgens mij ongeveer 5 keer meer ruimte in dan spiermassa.

Even iets heel anders, met mijn been gaat het steeds slechter. Het doet ongelofelijk pijn. Ik was gisteren even met een vriendin iets gaan drinken in het centrum, en we liepen even naar een ander tentje. Jeetje, wat een helse pijn. Steken in mijn been, niet normaal! Maandagmorgen om half tien naar de dokter en dan zet ik 's avonds wel een verslag daarvan op deze blog! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten